2016-09-02, mer svarthättor!

04.45-10.30  Bo
Halvklart. Lugnt, ngt tilltagande vind från västsektorn. +11-+20 grader
 
Satte inte upp alla näten utifallatt det skulle bli massivt med svarthättor. Det blev det och accar också. Men, dagen till ära hade jag semester vilket gjorde att jag kunde märka i normaltakt. Gott om förvaringspåsar gör också att fåglarna slipper vänta längre än 40 min i näten. Saknade sällskap i mörkret av nattskärror, dåligt nattsträck?
 
I morgon (i natt) väntar en front i väster vilket kommer att innebära ytterligare tryck. Som tur är räknar jag med full bemanning i morgon och att vi kan använda alla nät. 
 
Dagens fångst: 261 fåglar av 15 arter. Hittills i höst: 3890
 
Järnsparv 1
Rödhake 50
Rödstjärt 2
Gräshoppsångare 5
Sävsångare 14
Kärrsångare 6
Rörsångare 54
Härmsångare 2
Törnsångare 1
Trädgårdssångare 23
Svarthätta 92
Gransångare 1
Lövsångare 8
Svartvit flugsnappare 1
Blåmes 1
15 arter 261

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0